palyaorientacio

Pályaorientációs  Nap 2017. október 18.

a Kálvin Téri Református Általános Iskolában

Az intézmény számára adott új lehetőség, amikor a teljes közösség együtt vagy kisebb közösségekben – osztály, évfolyam – tervezetten készülhet a nagybetűs ÉLETRE.

 

Mi szeretnél lenni? Miben vagy jó? Ismered-e eléggé önmagad? Milyen szempontok  vezetnek a pályaválasztásnál? – ilyen és hasonló kérdéseket járhatunk körbe, melyeken keresztül terelgetni lehet tanulóink elképzeléseit.

Mindannyian Isten alkotása vagyunk, az Ő tervében hiszem, hogy elkészített utunk van. „Mert az ő alkotása vagyunk, akiket Krisztus Jézusban jó cselekedetekre teremtett, amelyeket előre elkészített Isten, hogy azok szerint éljünk. (Ef 2:10) Isten minden gyermekének kijelölte a helyét.

A különböző szakmákba való betekintést a tanulók életkori sajátosságaihoz mérten alakítottuk.

 

Alsó tagozatos csoportjaink látogatást tettek az iskolakertbe, ahol mezőgazdasági,       kertművelési, növénytermesztési (fűszernövények, gyógynövények) ismeretekről, szakmákról hallhattak, majd piaci sétán sok élmény birtokába jutottak.

De kisfilmek megnézése során is találkozhattak érdekes, ritka foglalkozásokkal, vagy     könyv alapján történő beszélgetések formájában : Milyen mesterségek vannak a Bibliában (Gyere velünk a Biblia korába c. könyv).

A Reformáció 500. évében a könyvkiadás, könyvnyomtatás is bemutatásra került.

Végül csoportmunkában, feladatokon keresztül rögzítették az információhalmazt.

 

Felső tagozatos csoportjaink különböző szakmaterületeket jártak körbe. Ellátogattak    Pékségbe, Lovardába, és az ELMŰ által létrehozott és működtetett Élhető Jövő Park-ba. Ez utóbbi esetében a megújuló energiafelhasználáshoz kapcsolható szakmák kerültek látótérbe: mérnök, számítástechnikai szakember, gépész, karbantartó…)

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat lovasterápiás központjában a   gyógypedagógus, gyógytornász, lovasterapeuta tevékenységi körét tanulmányozhatták tanulóink.

A felső tagozaton is számos kisfilm került bemutatásra, melynek során széles körben      tanulmányozták a szakmákat. A megtekintést követő beszélgetések és feldolgozások segíthetik a gyermekeket a korábban feltett kérdések megválaszolásában, a szakmák közötti eligazodásban.

Az a tapasztalat, hogy a 7-8. évfolyamon már konkrét szakmák iránt érdeklődnek a tanulók. Így a továbbtanulás iránya, a középfokú intézmény kiválasztása áll a középpontban. Ezért hívtunk meg középiskolákból felnőtt és diák képviselőket, mutassák be intézményüket és a kínált lehetőségeket. Alkalom nyílt kérdések feltevésére, tájékozódásra.

Ezek is érdekelhetnek

Sítábor
Kálvin Téri Napok – Versenyfelhívás
ISKOLAHÍVOGATÓ